Vroeg op ! (woensdag 30 april Haarlem - San Francisco)

30 april 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Bij ons ging de wekker om even voor 5 uur. Na een licht ontbijt vervolgens te voet naar de bushalte en met een overstap in Hoofddorp op de Zuidtangent komen we om 7.00 uur op Schiphol aan. Even wat bellen en dan zijn de 4 USA-gamers bij elkaar. Het gaat er steeds makkelijker aan toe op Schiphol. Je boarding-pas heb je thuis al uitgeprint en/of op je mobiele telefoon laten zetten. De koffers doe je voortaan zelf. Nog even en ook bij het fouilleren en scannen van je bagage is zelfwerkzaamheid troef.

We hebben 4 plaatsen naast elkaar in het midden met aan weerszijden een gangpad. De Boeing 747-400 vertrekt volgens planning. Al voor de start is de "buurvrouw" van Ed die stewardess is en geregeld heeft dat ze op deze vlucht mee kan, ons wezen begroeten. Al snel is het breed bekend bij het cabinepersoneel en de een na de ander komt langs, wenst ons goede reis etc. Daarbij blijft het niet. Rond de klok van 11.00 uur wordt er een glaasje champagne geserveerd in een echt glas met een paar bakjes nootjes. Normaal in de business-clas waar vandaag ook Arnin van Buuren vertoeft op weg naar een optreden nabij San Francisco, maar voor ons economen onbekend! Die speciale behandeling bleef de rest van de reis. Bijzonder. Toen Ed werd uitgenodigd  als enige passagier voor een heus bezoek aan de steng beveiligde cockpit op de bovenetage, was de trip helemaal top. Diezelfde Armin had overigens de gehele crew uitgenodigd om naar zijn optreden te komen. Dat was niet tegen dovemansoren!

Om 11.30 plaatselijke tijd landen we rustig in San Francisco. Toen begon het feest van check en dubbel check. Voor aanvang van de reis had ieder al een formulier (ESTA) ingevuld. In het vliegtuig moest er nog een formulier voor de douane van allerlei persoonlijke informatie etc worden voorzien. Van alle 10 de vingers werd een scan gemaakt en een speciaal apparaat bekeek onze irissen. Met diverse stempels en handtekeningen en voorzien van onze koffers die inmiddels door het personeel van de band gehaald waren (er waren inmiddels 2 uur verstreken na de landing!) op naar de shuttle tussen vliegveld en ons hotel.

Alleen die kwam niet en wel. Niet op de locatie op het niveau van de "aarivals". Maar wel één etage hoger bij de aankomsten. Heel veel verschillende busjes en bussen reden af en aan om passagiers aan- en af te voeren. Onze bus deed echter eerst nog een 5-tal andere halten van de diverse terminals aan. Na inchecken etc zijn we uiteindelijk half drie in de gereserveerde kamers beland.

Toen waren jassen en truien al lang uit want met 78 graden (F) is het hier mooi weer. In een nabijgelegen winkelcentrum even wat boodschappen ingeslagen en op advies van Ed een lekker belegd broodje bij Subway genuttigd. Nu op het "balkon" in de zon, luieren, douchen, weblog schrijven etc. Over een uurtje zijn we 24 uur in touw.

Straks moe maar met veel (leuke) herinneringen aan de 10.000 km van Amsterdam naar San Francisco met bijna 1000 km per uur op een hoogte van ruim 10.000 meter naar bed!

Frans

1. Annelies:
    1 mei 2014
    mooie foto
  2. Patricia:
    2 mei 2014
    Wat een geweldig begin van jullie reis :-)
    Als dit is hoe de rest gaat verlopen, wordt het een geweldige vakantie :-)
  3. Peter van der Klugt:
    2 mei 2014
    Klinkt als een goed begin, maar via wordfeud hoor ik van Ed mindere verhalen. Helaas zie ik geen tweede reisverslag. Ik ben benieuwd!