Voor het eerst op pad met de Camper (donderdag 1 mei San Francisco - Columbia)

1 mei 2014 - Columbia, California, Verenigde Staten

1 mei - Na een nacht lekker slapen in een fijne kamer met een lekker bed van het motel waar we gisteren waren aangekomen, eerst een goed ontbijt met veel muffins koffie en thee.

We gaan een rondje lopen om iets van de omgeving te zien en voornamelijk de treinen te bewonderen die veel geluid produceren. We wachten voor de kamer op de taxi die  besteld is om ons naar de plaats te brengen waar onze Campers staan. De taxi rijd voor, de chauffeur vraagt na het inladen van onze spullen wat de plaats van bestemming zal zijn. En kijk, hier komt het eerste en niet het laatste probleem weten we nu. Op de voucher staat een adres wat in een heel andere staat ligt dan waar we ons nu bevinden. De chauffeur kijkt ons ongeloof waardig aan en adviseert na te vragen of het het adres zal zijn waar hij denkt dat de Campers staan. Na wat telefoontjes met onze persoonlijke begeleider op het thuis front gaan we op weg en komen we een half uur later daar aan.

Een groot wagen park met heeeel veeeel grote Campers, ja ook wij gaan met een van deze op pad. Na inschrijven, een uitleg met ondersteuning van een 50 minuten durende film over hoe werkt een Camper krijgen we de sleutels. Een jongen van het bedrijf loopt nog mee voor extra uitleg, controleert een aantal zaken en start eenmaal de auto. Die van Frans en Henny loopt met een klik, fijn. Die van ons doet er iets langer over maar ach dat mag de pret niet drukken, ook deze loopt. We laden alle bende in en gaan op pad naar de dichts bij zijnde supermarkt, parkeren de bakbeesten  op de parkeerplaats en slaan ons slag in de supermarkt die past bij de Campers ook zo kolossaal. De TomTom aan en starten maar, nee denkt die van ons ik heb hier nog geen zin in en weigert. Nog een aantal keer proberen, maar nee. Dan het bedrijf maar bellen, na de nodige instructies die niet anders waren dan dat Ed al gedaan had liep hij dan toch. We rijden, het is in tussen 16.00 uur, op naar Marbleblast Quarry, een camping die Frans al uit gezocht had. Het rijden gaat super een draaikolk in de tanks maar dat kan de pret niet drukken. De tank is nog maar voor een kwart gevuld dus tanken, zoveel stations komen we niet tegen hebben we geconstateerd. De tanks vullen in een plaatsje wat naar mijn gevoel alleen maar bestaat uit tankstations en rijden weer dachten we. Maar nee de auto van ons heeft weer geen zin, hij houd denk ik niet van rijden. Na vaak proberen te starten en maar weer bellen naar het bedrijf waar we geen verbinding mee krijgen, we zij zeker in een contact vrij gebied want het bedrijf heeft laten weten 24 uur per dag bereikbaar te zijn, doet hij het uiteindelijk weer. We rijden tot de camping en zetten de motor niet meer uit tot dat hij op de goeie plaats staat. We komen er achter dat de TomTom niet oplaad, de handrem niet goed werkt, een sluiting van een kastje stuk is waardoor het servies naar buiten rammelt, de shoreline stekker gebogen is ( aansluiting voor het Electra ). Afijn het is intussen 20.15 geworden de auto staat en wij zijn moe. Nog wat eten en drinken en dan zonder problemen slapen. Morgen maar beginnen met bellen naar het bedrijf, horen wat ze voor ons kunnen doen. Mensen het is vakantie en dat gaat bij ons nooit zo maar, morgen komt alles goed. Voor nu slaap lekker en morgen gezond weer op.

Mijntje

1. Yvon:
    2 mei 2014
    jongens jongens.. je hebt inmiddels toch wel een nieuwe he.. heel de USA weet daar al van jullie camper and "my father needs a new car!" alles nu ok??
  2. Ed Agterhof, Mijntje Los, Frans en Henny Cornelis:
    2 mei 2014
    Wachten op een telefoontje naar welke garage we moeten. We vermaken ons nu op de RV. park
  3. Arthur:
    2 mei 2014
    Lekker. Wij gaan over een paar dagen en als je dan lees dat jullie zoveel panne al hebben. Ik hoop dat het snel goed komt voor jullie
  4. Sil:
    2 mei 2014
    Haha hebben jullie uiteraard!
  5. Peter van der Klugt:
    3 mei 2014
    Duimen dat dit startersproblemen zijn!