Van de rust naar de hectiek (dinsdag 6 mei van Shoshone - Las Vegas)

6 mei 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Gisteren eindigden we net buiten Death Valley in het plaatsje Shoshone.  Naast het RV-park vind  je er een benzinepomp met toebehoren, een bar/saloon en het plaatselijk museum. Rustig opgestaan, ontbeten en ontkoppeld en op weg naar "the most amazing town of the world". Over dat laatste heeft Ed al het een en ander geschreven. Dit blogje gaat over de route er heen. We nemen de 178 die bij Pahrump aantakt op de 160. In de buurt van LV slaan we links af richting Spring Mountain Ranch State Park waar de Red Rock Canyon in is gelegen. We konden er met onze "nationale parkpas" in. De  scenic tour is iets dat je wel vaker tegenkomt. Allerlei mooie uitzichtpunten en beginpunten van wandelingen liggen aan een goed verharde en bereikbare weg in het park. Deze was eenrichtingsverkeer. Bij de eerste locatie gestopt, lunch klaar gemaakt en erop uit. Geweldig! Wat een vele verschillende kleuren en rotsformaties. Je kon er dichtbij komen (itt tot de wandeling van eerder). Waaghalzen klommen zonder of met touwen de hoogte in. Wij deden het anders. Ook diverse leuke plantjes gezien. Weer prima. Dat wil zeggen een graadje of 25 met zon zodat de kleuren er extra mooi uitzien. Wel een stevige wind die op een andere fotostop ons snel weer deed instappen.. Helaas geen overstekende schildpadden  gezien; wel waarschuwingsborden ervoor. De camping in Las Vegas  was wat we in Nederland een "stadscamping" noemen.  In de VS betekent dat : asfalt, alleen RV's en een verdwaalde boom. De foto's zeggen wat dat betreft voldoende maar de unieke locatie aan " de Strip" maakte bijna alles goed.

Frans