Naar Malibu en naar Janneke

19 mei 2014 - Malibu, California, Verenigde Staten

Vandaag 19 mei

Ondanks de warmte van de afgelopen dag, is het toch lekker afgekoeld de afgelopen nacht. Lekker op tijd de auto gestart en met gas op de plank naar LA. Tijdens onze tocht, op de door winden geteisterde hw 62 in Hot desert springs, worden we met de auto naar alle kanten geslingerd door de hevige rukwinden. De bergrug is een kloof die een constante wind veroorzaakt en dat is de reden waarom daar een enorm windmolenpark is gebouwd voor de elektriciteitvoorzieningen. Na het passeren van deze bergrug is de wind verdwenen en de molens ook. Ze stonden daar dus niet voor niets. Ze moesten draaien.

Vanaf de hw 62 gaan we de Interstate 10 op, richting LA.

Deze weg vervolgen voor tot Beverly hills. Ondertussen komen we wel LA binnen en rijden met de camper door Hollywoodboulevard en Sunsetboulevard. De straten zijn een stuk smaller dan we gewend zijn, wat mij prompt op een botsing kwam te staan met een buitenspiegel van een andere VAN die geparkeerd stond langs de stoep. Het was een heel klein tikje, maar toch!!!

Aan het eind van Sunsetboulevard zijn we de weg omhoog ingeslagen, richting de rich and famous.

Een aantal rondlopende wegen en op en neergaande loops, zo smal dat je er eigenlijk met een camper niet eens kan rijden. Na een half uurtje hadden we het dan ook wel gezien en eigenlijk ook niets gezien van de bekende amerikanen. Lans de stoeprand geparkeerd in een dure buurt en de lunch genuttigd.

Daarna na een berichtje van H&F, dat ze op de camping aangekomen waren, naar Malibu gereden om hen weer te ontmoeten. Op de camping bleken er geen voorzieningen, zoals wij deze de laatste tijd gewend waren geweest. Geen water, geen riool, geen elektriciteit, geen wifi, dus niks.

Op zich niet zo'n ramp, maar we zijn verwend. We kunnen onze mail niet checken, geen fb doen, geen wf spelen, geen blog schrijven, geen foto's toevoegen, maar wel weer lekker gebabbeld samen en een vuurtje gestookt voor de worstjes en buiten gegeten met z'n 4ren. Na het eten naar het strand gewandeld en naar de surfers gekeken die prachtig op de Atlantische golven reden tot het donker werd en de slaap ons overviel. Na een kort overleg is besloten, dat we morgen met F&H meegaan naar de mozaïek woning en nog iets met mozaïek, maar dan binnen. Daarna naar Venicebeach en maar zien wat er verder gebeurd met het zoeken naar een nieuwe camping.

WORDT VERVOLGT

Ed

1. Rina Los:
    21 mei 2014
    Het is toch wel een avonturen verhaal. Jullie hebben inmiddels ook een aardige afstand afgelegd en al veel gezien. De Grand Canyon staat ook nog op mijn lijstje, maar zal er voorlopig ook nog wel even op staan. Ben ook benieuwd hoe hoe jullie Malibu vinden, lekker aan het strand, in de zon en zwemmen in de oceaan. Inmiddels hebben jullie ook alle weersoorten wel gehad geloof ik van sneeuw naar bijna 40 gr. Die gekochte truien kan je wel weer verkopen denk ik. Ik ben inmiddels al weer in het ritme van alle dag thuis beland, ongelofelijk hoe snel dat gaat. Wanneer is jullie terugreis, 30 mei ??. Geniet er in ieder geval nog even van. Ik ben er ook nog helemaal uit wat nou die heldendaad van Mijntje was een aantal weken gelden. Heel veel reisplezier. Liefs Rina
  2. Reinier:
    21 mei 2014
    The rich and famous viel ons ook met een twoseater ERG tegen! Wel was er een pretpak met STRAWBERRY...