Los Angeles (dinsdag 20 mei)

20 mei 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

20 Mei

De morgen begint net zo als bij de meeste hoop ik van ons met een gezellig ontspannen ontbijt, maar bij ons op de campground van Leo Caprillo.
Na een file van enkele mijlen komen we aan bij een door Henny uitgezochten favorieten vakantie plek in Los Angelo's, een bijzonder mozaïek huis.
Bijzonder is het zeker, voor we iemand gezien hebben weten we dat we op de juiste plaats zijn. Het hek, trottoir voor het huis en de voortuin is geheel bekleed met mooie kapot geslagen potten, borden, kopjes enz.
Mevr. Cheri ontvangt ons hartelijk en begint direct met haar verhaal over haar en haar man hun kunst werken. We beginnen in de voortuin, een en al mozaïek, geweldig. We zien in de tegelwerken, dolfijnen, slangen, giraffen een waterlijn gemaakt van gesmolten flessen beginnend bij een kraan. Verdergaande in het huis zien we de hal, tafels, stoelen, de keuken, gang, toilet, trap echt alles bewerkt met mozaïek stukjes of geschilderd.
We krijgen ook te zien hun atelier, achterom en werkplaats ( waar we de dan ook de Hr. Gonzales ontmoeten ) ook hier is alles bewerkt,  met tegeltjes, ijzerwerk of geschilderd. Er staan overal in het huis vazen, potten, schalen, borden, bakjes, kommetjes zelf gemaakt. En Gonzales nieuwste project is schoenen maken van klei (zijn vader was schoenmaker en daar had hij nog gereedschappen van)
Dat het een bijzonder kunstenaars echtpaar is blijkt misschien uit de foto's.
Het is echt heel moeilijk om te omschrijven hoe hun huis er uit ziet, kijken dat is wel een aanbeveling waard mocht je van deze technieken houden.
We gaan na het verlaten van het huis op weg naar het strand ,,Venice beach". Hier eten we na een wandeling een heerlijke Amerikaanse hamburger. Henny koopt opnieuw een zonnebril omdat ze de bril die ze in het begin van de vakantie heeft gekocht heeft laten liggen in een van de vele winkeltjes die we hebben bezocht.
Op Henny haar verlanglijstje staat nog een mozaïekhuis dat we opzoeken. Bij aankomst heeft het wel even onze aandacht maar kan echt niet meer tippen aan het vorige huis en we besluiten dit al heel snel voor gezien te houden. We gaan op weg naar een camping in Los Angeles die de TomTom van Ed ons aangeeft. Rijden, na een aantal mijlen komen we aan bij een universiteit park, hier kunnen we echt niet terecht. Op naar de volgende die TomTom laat zien, ook dit is een misser, een park waar je overdag wel kan zitten, liggen en spelen maar overnachten echt niet en zeker niet met de SRV wagens Jip en Janneke. Oké en dan, Frans zoekt en zoekt en bepaald, we gaan op weg naar camping Castaic Lake. Na vele mijlen, file's en tijd komen we een eind boven Los Angeles uit, gelukkig er is plaats. In tussen is het humeur er bij sommige wel iets minder op geworden, is het gaan regenen en gaat het inschrijven ook niet helemaal soepel. De mannen schrijven in voor twee nachten, blijkt later iets en ook te lezen in het blog een nacht teveel te zijn, maar ach we hebben vakantie. Na een glas wijn, de route planning waar we nog niet helemaal uit komen, toch eerst maar eten en dan nog eens plannen. Het wordt dan koud en echt tijd om te gaan slapen, morgen verder.

Slaap lekker, Mijntje

kijk eens op de site van Cheri en Gonzalo - http://www.cheripann.com

1. Carla:
    25 mei 2014
    Waar halen jullie in godsnaam de tijd nog vandaan om al die verhalen te schrijven. Jullie hebben wel vakantie hoor. Maar ik vind het wel prachtig hoor. Bewaar ze Ook!
  2. Reinier:
    25 mei 2014
    Je hebt toch wel een foto gemaakt van zo'n giraf?
  3. Sil:
    26 mei 2014
    Mooi.... Moet je niet iets kwijt zijn in dat huis denk ik...