Van Desert Hot Springs naar Malibu (maandag 19 mei)

19 mei 2014 - Malibu, California, Verenigde Staten

Maandag 19 mei

Als we gaan douchen is het hele park nog net zo stil als gisteren. De mensen leven hier blijkbaar volledig binnenshuis. In het warme bad waar wij gisteren in gezwommen hebben ligt nu een eend heerlijk te dobberen, 2 soortgenoten liggen te zonnen aan de kant. Het heetste bad laten ze links liggen. Frans treft een schoonmaker en hoort van hem dat het water inderdaad van hete bronnen komt. Het dorp heet dus niet voor niets Desert Hot Springs.
Er is inmiddels antwoord op mijn mailtje van gisteravond aan het mosaic tile house wat we willen bezoeken. Alleen ontdek ik op het nippertje dat thursday niet dinsdag maar donderdag is. Gelukkig kon de afspraak nog veranderd worden want als beoefenaar van de mozaiekkunst kan ik dit toch niet aan me voorbij laten gaan. Dinsdag 11.00 uur.
Na het ontbijt en check en dubbelcheck van alle klepjes, dopjes, luikjes, raampjes én fluitketel vertrekken we om 9.00 uur richting LA. het waait alweer verschrikkelijk hard, de camper schudt flink heen en weer. Ik snap wel waarom het hier vol staat met gigantische windmolenparken. Na een tankstop (ook Janneke lust er wel wat van) draaien we de interstate 10 op. Veel rommel langs de weg en ook hier weer enorme hoeveelheden windmolens en ook hele velden met zonnepanelen. Daar tussendoor af en toe weer een huisje. Leuk wonen?
Om half een komen we bij het geplande park. Géén water, electra, afvoer op de plek, geen WiFi en slechts per nacht te boeken. Wij nemen ons plekje in en zien dat Ed en Mijntje er nog niet zijn. Zij zitten in Hollywood en gaan uitkijken naar een andere camping. Misschien moeten Jip en Janneke toch nog een nachtje langer wachten op hereniging.
Wij lunchen, verkennen het strand en relaxen bij een aangename temperatuur en bekijken wat we morgen hier nog verder willen zien.

Henny