Grand Canyon (donderdag 15 mei van Cameron naar Grand Canyon NP)

15 mei 2014 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen na een heerlijk nacht slapen, niet koud en de zon in de achtertuin, heerlijk. Na het ontbijt vertrekken we, op weg naar de Grand Canyon. Het is nog wel even kijken of we de shore line goed uit het contact krijgen daar die gisteren kapot was gegaan en er in de buurt geen nieuwe te krijgen was. We hebben deze echt wel nodig voor het Electra, vriezer en koelkast. Gisteren was de vriezer er al mee gestopt waar door we een liter ijs op moesten eten, nu weten de meeste wel dat dit voor ons geen probleem is. Het is gelukt de stekker is er redelijk heel uit, we hebben tenslotte Ed aan boord, later zien we wel weer. We rijden een aantal mijlen, onderweg komen we de nodige bouwvallige kraampjes tegen die we maar laten voor wat het is. Dan komen we aan bij het loket Grand Canyon, met onze pas kunnen we zo door rijden. We komen bij het eerste foto moment, mensen wat is het hier mooi, wat een uitzicht, bijzondere taferelen. We zien heel in de diepte de Colorado rivier waar we op een later moment kanoërs en rafters zien varen geweldig. We stoppen op meerdere plaatsen langs de Canyon en ontdekken elke keer weer dat dit wel een geweldig mooi en bijzonder park is. Het is moeilijk te omschrijven wat voor mooie beelden je voor je krijgt, misschien niet eens te zien op de vele foto's die we al hebben gemaakt. Ik heb zelfs Hennie deze keer niet eens zo vaak gehoord met ,, Frans kijk dit bloemetje, maak even een foto" .  We hebben een gedeelte van de Canyon gezien en besluiten om op zoek te gaan naar een camping, in het park is dit niet meer te doen alles vol. Maar we hebben Frans en die zet snel koers naar de eerste camping buiten het park, gelukt nog plaats genoeg. Mooi, dicht bij het park, fijn voor morgen, we gaan daar dan nog een paar uur door brengen. Het plan is om ook de gas tanken wat bij te vullen daar die van zowel van Jip als van Janneke op rood staan. Tijdens het vullen blijkt dat er niets in kan, zijn vol. .????. Ook raar wanneer we al 14 dagen op pad zijn koken, verwarming enz. De mevr, die bij de pomp staat verontschuldigt zich nog door te laten weten dat het echt niet gaat en ze dit werkt al 30 jaar doet. Maar ze gaat toch haar man er bij halen, helaas ook die kan niets verkopen aan ons vol is vol. Oké dan auto's op hun plaatsen zon en rust. Na een poos moeten Hennie en ik toch echt boodschappen doen er is geen brood in huis. De jongens zijn bezig met schroefjes, sluitingen en breken hun hoofd over hoe zit het met een gas tank, wanneer kan er wel en wanneer kan er niets bij. Afijn na ongeveer een uur wij brood gevonden te hebben en nog meer is het wijn tijd. Etenstijd, overleg tijd en slaaptijd.

Tot morgen. Mijntje.

16 - 5 Nog even,  gisteren vergeten. We zijn weer door een tijds grens gegaan nu een uur erbij.

1. Peter van der Klugt:
    16 mei 2014
    Wat veel indrukken! Overweldigend.