Boulder - Yucca Valley

18 mei 2014 - Yucca Valley, California, Verenigde Staten

18 Mei

Onze dag begon vandaag na een warme toch heerlijke nacht slapen met onze gewoonlijke yoghurt ontbijt.

We gaan op weg naar ?..., richting Los Angeles

Om 08.30 rijden we van de camping om eerst naar de Albertson winkel ( zal dit de bij ons Albert Heijn zijn? ziet er wel ongeveer het zelfde uit, zal later eens navraag doen ) te gaan om de nodige etenswaren in te slaan. Leuke is dat we bij het rustig in de rij wachtend zien, dat hier nog checks uit geschreven kunnen worden. Een oudere mevrouw moet er meerdere uitschrijven om uit eindelijk haar spullen mee te mogen nemen.

We rijden over de route 95 een mijlen lange weg maar niet zo saai als die van gisteren. Er staan vele bomen hoge Yuca's. Bij Vidal Juncksion draaien we de route 62 op, dit is een gedeelte van de beroemde route 66. Leuk om te rijden, de weg is soms hobbelig, soms slecht maar heeft ook weer goeie stukken er bij. Langs de weg mijlen lang, staan op zandheuvels met stenen, blikjes, hout, flesjes enz, duizenden namen geschreven van motor rijders die deze weg hebben gereden. Een langzaam rijdende trein die we passeren, heeft zo telt Ed 98 wagons die getrokken worden door 3 locomotieven. We zijn al een tijd onderweg en het wordt wel eens tijd dat Jip weer te drinken krijgt. Eindelijk komt er dan een tankstation opdoemen in de Sahara, een beetje duur maar ach stilstaan in de middel of nowhere is ook niks. Allen hun dorst gelest en weer op pad. Nu een eindeloos lang stuk met huizen als je dit tenminste huizen wilt noemen, uitgebrand, vervallen, verwaarloosd, met veel schroot er naast. Sommige van die krotten worden dan nog bewoond ook. Heel bijzonder, waarvan en hoe leven deze mensen toch? De sporadische goed en mooi gebouwde huizen die er tussen staan zijn bijna allen afgezet met hekken en beveiliging. Eenmaal aangekomen bij Twentynine Palms besluiten we om hier het Joshua Tree Nationaal Park in te gaan  er een gedeelte van te bezichtigen en bij Joshua Tree er weer uit te gaan. Het is een  park met zijn vele Yuca's en cactussen, bergen met mooie glooiende rondingen waarvan velen  bedekt zijn met een laagje zand. Uit het park komend rijden we naar Yucca Valley waar we een kleine camping vinden om de nacht door te brengen. Een oude vrouw, tenminste ik denk dat ze oud is staat ons met een gebit loos brabbel mondje te woord. We zetten Jip op de door haar toegewezen plek, tijdens het pakken van de waterslang krijg een klep die omhoog moet om die slang te pakken te krijgen, maar door de wind los gaat op mijn hoofd, sh...... Auw..... en nog wat. Eerst rust, thee, biertje, boekje, wifi, mail. We maken een wandeling in de omgeving, wat een luguber wijkje, woonwagens omringd met hekken beveiligd door bij niet al te lief overkomende honden. Weer een ervaring rijker, goed om mee te maken. Terugkomend bij Jip toch alle spullen maar binnen halen en niet zoals we tot nu toe hebben gedaan laten staan om de volgende morgen direct weer in gebruik te kunnen nemen.

Dan tot slot, eten, plan voor morgen door nemen, blog, enz.

Tot later, Mijntje ☀️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilma:
    19 mei 2014
    Wat enig om al die verhalen te lezen, geniet er nog ff van, ik geniet volop mee. Het is hier ook super zonnig. Tot gauw!
  2. Reinier:
    19 mei 2014
    Jullie weten de plekjes ook wel te vinden. Haha ;-)