Op naar San Francisco (zaterdag 24 mei van Salinas naar San Leandro)

24 mei 2014 - San Leandro, California, Verenigde Staten

Zaterdag 24 mei

Nadat we gisteravond tot half 11 tevergeefs naar een campingplaats voor onze Jip en Janneke in San Francisco hebben gezocht zijn we eerst maar even gaan slapen om er vanmorgen vers weer tegenaan te gaan. Frans werd al vroeg zijn bed uit gedreven, vol lust om weer aan de slag te gaan.  Hij had de pech dat er een lange rij bij de douche stond waardoor hij maar op zijn schreden terugkeerde om in de camper te douchen.
Goed 7.00 uur zat hij weer achter de telefoon, de i- pad en de tomtom. Even later voegt Ed zich erbij, en Mijntje met hun ontbijtyoghurt. In de tussentijd heb ik onze boterhammen klaar en kunnen we tijdens het ontbijt verder zoeken. En beetje lastig is dat wel, met het open vouwen van de grote kaart gaat er zomaar een beker thee over de vloer. Gelukkig niemand gewond en zelfs de beker nog heel.
Aanvankelijk lijkt het niet erg te lukken. We hebben tegen dat het memorial weekend is. Sommigen zitten vol, bij anderen kun je alleen zeven dagen van te voren reserveren en sommigen zijn schreeuwend duur. En dan weten we nog niet eens of er wel plek is. Uiteindelijk wagen we er een paar telefoontjes aan en besluiten op weg te gaan. Frans heeft nog even wat gestruggel  met het leegmaken van al het afval water maar uiteindelijk komt het goed. Meteen naast de camping ( was deel van ons uitzicht) lessen we de dorst van Jip en Janneke nog even en dan is het gassen maar, richting San Francisco. We schieten lekker op terwijl de tegenover liggende richting veelvuldig in de file staat. Om 12.00 uur komen we in San Leandro op het trailer haven park aan, waar het bordje no vacancy brand. Frans gaat toch even vragen en het blijkt dat de eigenares het nog erg vroeg vond en het bordje nog niet had uit gedaan. Er waren 2 plaatsjes vrij, niet naast elkaar maar we besluiten ze toch voor 2 dagen te boeken met een optie voor nog twee dagen. Het is eigenlijk wel grappig. Parkeerplaatsachtig maar wel met een tafel en twee stoeltjes. Omdat we met zijn vieren zijn worden er voor elke plaats nog 2 stoeltjes nagebracht. Het is kamperig maar toch heeft het wel wat. De plek van Ed en Mijntje En het is slechts 35 dollar.
Dat in tegenstelling tot een ander groot asfaltpark dat 90 dollar kost.
We lunchen, lezen boekjes en zetten op een rijtje wat we komende dagen willen zien. We lopen 1,5 km naar het metrostation en halen daar alvast informatie op om daarna bij een biertje, wijntje, sapje een programma voor de volgende dag te maken en de fietsen alvast te reserveren.

Henny

1. Reinier:
    25 mei 2014
    Wel naar Fishermens warff hoor! En the crookiest street moet je eigenlijk met zo'n camper wel even doen Doe Douwe, de broer van Cock ook even de groeten. Jevkomt hem vast op z'n racefiets tegen!!!
  2. Reinier:
    25 mei 2014
    Je moet natuurlijk even in een cablecar.