Las Vegas - Overton (woensdag 7 mei)

7 mei 2014 - Overton, Verenigde Staten

Goedemorgen ☀️

We beginnen de dag wat rommelig, de een al klaar met inpakken de ander nog aan de koffie en weet nog niet wat te doen deze dag. Maar na wat overleg komt dit weer goed. Het besluit is genomen, we vertrekken uit de drukke toch mooie stad Las Vegas. Een poos onderweg Jip en Janneke hebben dorst, dus stoppen bij het eerste tankstation om hun dorst te lessen. Dit valt echter niet mee, na een poging of 8 om de creditcard zowel die van ED als die van Frans te activeren zodat Jip en Janneke hun dorst gelest kan worden, blijkt dat na ook nog aan wat mede tank gebruikers gevraagd te hebben hoe je moet tanken, je eerst naar binnen moet. Hier dollars betalen en ja dan krijg je pas wat je wilt hebben, brandstof. Oké allen weer blij. Hierna de Vally of Fire State Park bezocht waar we een wandeling hebben gemaakt in de Petrogly Canyon  van ongeveer een uur lopend over rood zand. Te bewonderen waren de indiaanse petrogliefen. We vervolgde de weg, onze Tom Toms waren het deze dag niet met elkaar eens. Die van Jip wilde al van ongeveer La Vegas af omkeren en die van Janneke koos er voor om na af en toe een extra rondje te maken de weg te vervolgen op de route die we dachten uit gezet te hebben. We volgde Janneke, dit kwam goed. We hadden al twee dagen in de planning staan om inkopen te doen maar waren de juiste winkel nog niet tegen gekomen. Na enkele mijlen dan toch gevonden, stoppen en inladen, brood, sap, wijn, bier, groente enz, genoeg voor een paar dagen. Dat  denken we in ieder geval al weet je dat nooit, tenminste ik niet. Je kan zomaar eens trek in iets krijgen, ijs, chocolade om maar iets te noemen. Afijn we zoeken een RV camping waar we Jip en Janneke kunnen stallen, we vinden deze schuin tegenover de winkel. Alles uitstallen, op zijn plek, sap wijn en bier op tafel apparaten op WiFi en rust. Pfffffffffffffffffff, wat een drukte. Maar ja we zijn niet voor niets toerist. Ik begrijp nu wel veel beter al die in Nederland zijnde uit het raam hangende, fotograferende buitenlanders. Na het eten maken we een wandeling langs het dorp, bespreken we gezamenlijk de route voor de volgende dag, blog schrijven, wijntje er bij en dan slapen.  Althans dat probeer ik, jammer genoeg zijn er ook hier duiven. Ik vraag me af hebben ze wel een een paspoort en de overige nodige papieren, die beesten houden me ook hier wakker.

De toerist, Mijntje

1. Ria Klaver:
    8 mei 2014
    Wauw wat 'n verhalen hebben jullie zeg . Ik kan het af en toe niet bijhouden , maarja wij hebben hier ook geen vacantie !!!
    Als ik uit het raam kijk zeker niet het is hier regen wat de klok, slaat , en dat blijft nog ff zo . Ik blijf de Jip en Jannekes volgen , het lijkt me heel byzonder en vermoeiend zo te lezen .
    Onwijs veel plezier enne , rust af en toe ff lekker uit , maar dat zal wel niet meevallen met Mijntje erbij , die moet nog afkicken .Liefs Ria .
  2. Reinier:
    8 mei 2014
    Wat een tempo!!! Ik loop al weer twee dagen achter.
    Wijn Bier? Amerika was toch drooggelegd? Of loop ik nu 200 jaar achter? ;-)