Dagje met ruitenwissers (zondag 11 mei van Hanksville naar Moab)

11 mei 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het heeft de hele avond en nacht geregend en als we uit de camper stappen regent het nog steeds en is het een lekkere modderboel. Bij het afkoppelen kunnen we Mijntje maar ternauwernood van een rood moddergevecht weerhouden. Ze is er echt op gekleed, blote voeten in teenslippers en in korte broek.

Om 9 uur draaien Jip en Janneke weer de weg op, richting Moab. De lucht is grauw, het regent nog steeds en dat zal later overgaan in hagel en natte sneeuw. Het eerste half uur stelt de route niet veel voor. In het begin staat het land nog vol met witte en gele bloemetjes maar algauw is het een vrij saai steppe-landschap.

Frans zet de radio aan maar we horen er niets van. We rijden op een soort wasbord-asfalt en alles wat rammelen kan rammelt. We hebben alles goed opgeborgen. Dat ging afgelopen dagen trouwens wel eens mis. Bij Mijntje en Ed ging de vaat over de vloer, bij ons de fluitketel. Het hang en sluitwerk van Jip en Janneke laat trouwens wel wat te wensen over. Bij ons vliegt de WC-deur bij wat bochtenwerk geregeld open en de kastjes boven het aanrecht zijn bij beide wagens kaduuk. Ed en Mijntje hebben daarvoor de stok-met-spons-oplossing bedacht, bij ons is dat een tie-wrap. Tips voor de openvliegende deur nog welkom.

De rest van de route is zeer afwisselend: bultige bergen en bultruggen, bergen als hoge stadsmuren, droge rivierbedding  met af en toe een rood modderstroompje, mooie grillige weide dieptes, klovenlandschap, steppelandschap, koeienweiden en nog veel meer soorten bergen en blauwe vogeltjes.

We stoppen bij een uitzichtpunt boven de Colorado-rivier. Mijntje nog steeds in een korte broek met blauwige benen maar inmiddels wel met de dikke Las Vegas trui. Bij Natural Bridges National Monument aangekomen zitten we in de natte sneeuw en besluiten dat te laten voor wat het is. Het zicht is niet erg uitbundig namelijk.

Lunchen doen we even later in de camper vanwege een fikse hagelbui, waarna warempel een dun zonnetje doorbreekt maar het blijft koud. Om 15.00 uur komen we op de Koa-camping Moab aan en krijgen het meest winderige plekje toebedeeld. Het waait stevig en het is berekoud maar inmiddels wel droog. We communiceren met elkaar via what's app en ik weet niet of er vandaag nog iemand te bewegen is om de camper uit te komen. Dus daarmee houdt het verhaal voor nu even op.

Ed overweegt naar het stadje te lopen. Frans tovert GoogleMaps te voorschijn: 8,1 km enkele reis. We ruilen dit voorstel in voor een kort bezoekje aan de kampwinkel waar we met een paar anzichtkaarten zonder poststempel en wat krantjes vertrekken. Ieder kookt en eet voor zich en is er de gebruikelijke briefing (bij E&M). Plan: morgen om een uurtje of 10 samen met 2 campers de Arches in en doorrijden tot het eind. Daar een eerste (en laatste?) wandeling. De weatherforecast voor Moab geeft dezelfde temperatuur en wind aan als vandaag (gevoelstemperatuur - 4 graden C!). Maar regenkans is 0%. Dus dat voelt beter. Terug in de camper neuzen we nog wat rond op internet en kijken vooruit naar de indianendag(en).

Henny (en Frans voor het laatste stukje).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Reinier:
    12 mei 2014
    Schrale troost: Het is hier niet veel beter! Dat moddergevecht van Mijntje was dus niet zo'n gek idee. (En daar graag weer foto's van ;-))
  2. Sil:
    12 mei 2014
    Wat bizar dat je zo een temperatuurswisseling kan hebben he! En mijntje vooral je slippers blijven dragen haha! Heerlijk om te lezen. al vond ik t wel jammer dat er geen rood modder gevecht was... Had zo een mooi plaatje geweest! X have more fun
  3. Janneke:
    12 mei 2014
    Rood moddergevecht klinkt leuk :). De rammelende kastjes komen ons bekend voor. Bij ons heeft ook 1 keer de halve inhoud van de kastjes op de grond gelegen, met iets minder servies daarna weer verder gereden. De kastjes daarna met een plastic zakje vast gemaakt als we gingen rijden. Koelkast zijn we
  4. Janneke:
    12 mei 2014
    En hier het vervolg van mijn berichtje. Ik drukte even op de verkeerde knop.
    De koelkast ging ook 1 x open tijdens het rijden, geeft ook veel rommel! Voor de wc deur hebben we nooit een oplossing gevonden helaas!