Van Ruby's naar Duke's Slick Rock Grill (zaterdag 10 mei van Bryce Canyon City naar Hanksville)

10 mei 2014 - Hanksville, Utah, Verenigde Staten

Natuurlijk begon het gisteravond met het plannen van de reis van vandaag. Vroeg onder de wol en weer heel vroeg op. Vanochtend om 9 uur vertrokken vanaf Ruby' Inn met bestemming Hanksville. 300 km rijden door een redelijk saai landschap volgens het reisboek, maar hoe anders kwam het uit. De eerste stop deden we al na een aantal kilometers, waar we van een wondermooi uitzicht genoten, even een fotostop. Daarna weer gauw de auto in voor een stukje op en neer snelweg. Op het hhoste punt aangekomen, kregen we een mooie view over de tussen 1935 en 1942 aangelegde million dollar road, de weg kostte vele ruggen, dynamite en leven, en werd aangelegd door de CCC's Civilian Conversation Corps die door president Roosevelt in het leven is geroepen voor jonge sterke vrijgezelle mannen. De weg is helemaal aangelegd in een open karakter, zonder hekken of vanrails en slingert zich van boven naar beneden van Escalante naar Boulder. De vergezichten zijn weer indrukwekkend en vlak voor Boulder doen we nog een oud indianendorp aan, tenminste de oopgegraven resten dan, maar bijeen gespaard door de archeologen van de streek. De oude indiaanse Anasazi bewoners woonden in lemen hutten met een gemeenschappelijke kamer en diverse voorraadkamers. Sommige hadden hun woning onder de grond gebouwd voor meer comfort in de zomer (koel) en winter(warm). Een prachtige rondleiding op papier kregen we mee, in het Nederlands. Na een goed uur kwamen we aan Hanksville, waar we de camping van ons leven zagen, welgeteld 1 camper en met ons erbij 3.  Na ingecheckt te hebben doen we altijd eerst de wifi instellen en daarna de rest. Geen verbinding, balen, veel geld voor nothing. Maar Frans zou Frans niet zijn of we hadden een half uur later toch verbinding. Hij is gewoon in het restaurant gaan zitten en heeft net zolang gerommeld met snoertjes en aansluitingen in de restaurantkeuken tot we alle maal wifi hadden. Topper. Na lekker buiten geborreld te hebben in de regen,besloten we naar het restaurant terug te gaan voor het nuttigen van een  dukes Burger en niet een gewone, maar een echte Amerikaanse. Na wat foto's over en weer en weer over en een heerlijke maaltijd en ook nog te hebben betaald, wel met korting dan weer, zijn we door de stromende regen naar onze RV's gerend om moe maar voldaan neer te strijken op onze bank en fautuils. Terwijl ik deze blog met levens beschouwelijke onzin vul is Mijntje al klaar om te gaan slapen, dus stop ik er maar mee en worden jullie morgen weer meegenomen door een andere schrijven of schrijfster.

Wordt vervolgd. Ed

1. Peter van der Klugt:
    11 mei 2014
    We genieten van jullie verhalen! We reizen in gedachte met jullie mee.
  2. Reinier:
    11 mei 2014
    Het regent hier ook.... En het waait hard.... Is er nog plaats in een camper?
  3. Ria:
    Goh, wat een mooi avontuur. Leuk om te volgen. X
  4. Ria Klaver:
    11 mei 2014
    Wat weer 'n leuk verhaal , en ook heel herkenbaar , het ritme wat je hebt , van onze reis door New_Sealand .
  5. Inge:
    11 mei 2014
    Wat een mooie foto's en verhalen! Heel veel plezier, geniet er lekker van!